Monday, October 07, 2013

Algo que eu estou aprendendo: Português

Coming here to Sao paulo, I only had a little back-round information of the language. Having lessons every other day, I am improving a lot. Maggie (ms. Moraes) is helping me learn new words and sentences. We take little field trips around the school. We have to point out things and name them, or we talk with random people. Something we do once a month, is we go to the snack bar. We are allowed to buy something, though one word in english, and we are out! We are supposed to order everything ourselves and stuff.
With electronics, I think this is a balanced class. We usually do half of the lesson learning the words, then the other half doing activities with those words on the laptops.




Vir aqui para São Paulo, eu só tinha um pouco de informação de background da língua. Ter aulas todos os dias, estou melhorando muito. Maggie (ms. Moraes) está me ajudando a aprender novas palavras e frases. Tomamos pequenas excursões ao redor da escola. Temos de apontar as coisas e nomeá-los, ou falamos com pessoas aleatórias. Algo que fazemos uma vez por mês, se formos para o snack-bar. Podemos comprar alguma coisa, apesar de uma palavra em Inglês, e estamos fora! Devemos pedir tudo por nós mesmos e outras coisas.
Com a tecnologia, eu acho que esta é uma classe equilibrada. Costumamos fazer metade da lição noi caderno e aprender as palavras, então a outra metade fazendo atividades com essas palavras nos laptops.

No comments:

Post a Comment