Wednesday, April 02, 2014

Reflexão de Portugues, Abril de 2014

For portuguese this quarter, I did a number of different activities to grow my understanding of the language. I joined the "extra" group. As being part of this group, I had to do different activities that would push my learning to its expense and I did this with 4 other people. It was pretty interesting to learn all these knew things. For me, I think it is actually pretty easy, because my knowledge of other languages helped me to understand more. Since I moved around a lot in my previous years I got to learn a plethia of languages. Languages like french, dutch, arabic, even english, which I consider a first language. Portuguese is an awesome language. I can't wait to continue learning more! 
This is one of the activities that I did while in the "extra" group.
This is a read aloud activity that I did. I had to be able to
pronounce the words correctly without mistakes,
and I had accomplished this activity easily!

Para português neste ano, eu fiz atividades diferentes para estudar da língua. Entrei para o grupo "extra". Como fazer parte deste grupo, eu tinha que fazer diferentes atividades que estao no livro "Muito Prazer: Fale O Portugues Do Brasil". Foi muito interessante aprender todas essas coisas para mim. Eu acho que é realmente muito fácil, porque o meu conhecimento de outras línguas me ajudou a entender. Eu mudei muito e eu tenho que aprender a muitos de linguas, como o francês, holandês, árabe, inglês, mesmo, que eu considero uma primeira língua. O português é uma língua incrível. Eu não posso esperar para continuar a aprender mais!

No comments:

Post a Comment